May 03, 2010

Catalan Final Presentation

This is it - the absolute best I can do in Catalan. We were instructed to write a ten minute skit using 'everything we'd learned in class' - and this is what my group came up with. We co-wrote the airport and taxi scenes (Scene 1 and 2 - check out my awesome jokes... lol), and then we split up the different section and I wrote the restaurant scene (Scene 4).


Here's a section in translation so you can understand the suburb linguistic level and tone of the piece:

Ryan- And your husband?

(Mother and Anna look at each other)

Ryan- Um... I have a brother. His name is Spike. And I have a dog too. He is a judge, and a supermodel...

(Awkward silence)

Mare- ... Your brother? Spike? Your dog? A judge?

Ryan- Um... Where are the kids?

Anna- They are with Jesus.

(Awkward silence)

Ryan- ... I'm... sorry...

Mare- Why? Oh look! We're home!

(P.S. - Jesus is her boyfriend)



Els Personatges
Pilot- Miranda
Ryan- Shelby
Anna- Emily
Mare- Miranda
Jesús- Miranda


Escenari 1

Pilot- Benvingut a Mallorca. Jo som el pilot, Joan. A Mallorca són les
tres de la tarda. La temperatura és agradable avui.

Ryan- Mallorca per fi! On és Anna, la meva amica mallorquina?

Anna- Uep!

Mare- Aquesta és la teva amica, no?

Anna- Sí, ella és una estudiant dels Estats Units

Ryan- Hola, bona tarda! Molt de gust de conèixer-te. Sóc la Ryan. Sóc
dels Estats Units

Mare- Jo som na Maria, la mare de l’Anna. Cuants anys tens?

Ryan- Tinc vint anys.

Anna- Què jova? Tinc vint i set anys.

Ryan- Què farem avui?

Anna- Ara, anam a la nostra casa.

Mare- Taxi!



Escenari 2

Mare- Ryan, com és la teva familia?

Ryan- Jo tinc una germana. Ella té vint i dos anys. La meva mare té
cuaranta i cinc anys. Ella és una fútbolista. El meu pare és un metje
i té cincuanta anys. I usted Maria, què fa?

Mare- Jo som una ballarina exòtica

(silenci incòmode)

Anna- Jo som una peixatera. El meu pare és director d’orquestra. Jo
tinc dos fills. Són bessons i tenen dos anys.

Ryan- I el teu marit?

(Mare i Anna es miren)

Ryan- Um... Jo tinc un germà. Es diu Spike. Tinc un gos també. El és
un jutge i un super model.

(silenci icòmode)

Mare- El teu germà? Spike? El teu gos? Un jutge?

Ryan- Um... On estàn els seus fills?

Anna- Estàn amb Jesús.

(silenci icòmode)

Ryan- ... Ho sento...

Mare- Per què? ... Oh! La nostra casa!




Escenari 3

Jesús- Hola! Jo som Jesús!

Ryan- OH! Vostè és Jesús!

Jesús- Sí... Jo som el nuvi de Anna. Els nens estàn al parc amb la seva
avia, Maria.

Anna- Aquesta és la nostra casa! Aquí és la cuina. Hi ha una taula,
una nevera i una aigüera.

Ryan- I aquest és el menjador?

Jesús- Sí, tenim la taula de menjador i les cadires.

Anna- Aquest és el teu dormitori!

Ryan - Molt bé. Un llit, una taula de nit i moletes llibres també!

Jesús - La nostra sala d’estar està a la dreta. Té un televisor, una
sofá i una catifa blava.

Anna- El bany està aquí. Aquestes són les tevas tovalloles. Aquí, pots
rentar els dents i dutxarte.

Ryan- M’agrada cantar i dutxarme del matí.

Jesús- Tens gana?

Ryan- Sí, no vaig menjar avui.

Anna- Anam al restaurant.




Escenari 4

Mare- En aquest restaurant hi ha menjar mallorquí tradicional. Vol menjar aquí?

Ryan- Sí. Què és un exemple de menjar mallorquí?

Anna- Hi ha frit mallorquí, sopes mallorquines, sobressada, llom amb
col, etcétera…

Ryan- Hi ha ensaïmada? Algú em deia que ensaïmada és deliciós.

Mare- Ensaïmada és deliciós, però el mengem per esmorzar, no per sopar.

Ryan - Què hi ha en frit mallorquí?

Anna - Hi ha molta verdura, com cebes, patates, i pebrots. Hi ha també menuts.

Ryan - Menuts? Que vol dir menuts?

Mare - Fetge, intestins, ronyons... coses així.

Anna - Fastigós! No m'agraden els menuts.

Mare- M´agraden molt. Cambrer! M'agradaria una copa de vi.

Anna- M’agradaria un refresc, per favor. Què vols, Ryan?

Ryan- Hi ha suc de taronja?

Anna- Sí.

Ryan- Suc de taronja, per favor.

Anna- Com t’agrada el suc de taronja? Molt dolç?

Ryan- Sí.

Mare- I per sopar, m’agradaria frit, per favor. Amb molts menuts.

Anna - M'agradaria llom amb col, per favor.

Ryan- No m’agrada gaire la carn, i no m’agrada gens els menuts.
M’agradaria el llenguado al forn.

Anna- Molt bé. Preguntaré pel menjar.

(Després)

Ryan - Tot era deliciós. Gràcies!

Mare- De res. Voleu postres?

Anna- Per què no. Ryan, vols maduixes amb nata, o gelat?

Ryan- M’agraden molt les maduixes.

Mare- Jo també.



Escenari 5

Anna- Ara, som a la Seu!

Ryan- La Seu?

Mare- Sí, la Seu

Ryan- Què es la Seu? (looks around)

Anna- La gran catedral que és devant de nosaltres…

Ryan- Ah! Yo entinc.

Mare- Sí, ens diem «la Seu» però es diu la Catedral de Santa Maria de
Palma de Mallorca.

Ryan- Què bonica!

Anna- És veritat.

Mare- Va construir durant l’edat miga. Té molt arquitectura bonica.

Ryan- Mira a tantas finestras bellas!

Anna- Sí, m’agrada molt que és devant l’oceà!

Ryan- Es millor que el Notre Dame.

Mare- Sí, estic d’acord. Molta bonica.

Ryan- Yo també. (Mira amunt) Són ocells?

Mare- Sí, sí, hi ha molts ocells aquí. Som prop el mar.

Anna- Bé, anam a passejar-nos a traves de la ciutat.

Mare- Jo vull anar al club! Per toda la nit! Fins a la sortida del sol!

Ryan- On es el club?

Anna- Hi ha molts clubs al Paseo Maritimo. Un bon temps realment.

Ryan.- Bé. Anam a passejar al club.

Mare- Mira a tants edificis!

Anna- Sí. Aquest edifici és el peixateria, on jo traballo.

Mare- Al costat de la peixateria es l’ajuntament i els jutjats.

Anna- Allí és un bon resaurant de menjar italià, devant la piscina, a la dreta.

Mare- Sí, jo tinc gana.

Ryan- Jo també.

Anna- Quina hora és?

Ryan- Són les set i mitja del vespre.

Mare- el club no estarà ple a vessar fins a la mitjanit.

Anna- Podem continuar i buscar una tenda oberta.

Ryan- M’agrada molt el pastís…Podem trobar un forn.

Mare- Bé. Ara, yo m’agraden unes postres més que el sopar. Estàs d’acord?

Ryan- Sí. Bona idea. Per tant, primer, nosaltres menjarem. Segon,
anirem al club.

Mare- Com?

Ryan- Amb autobús? Amb taxi?

Anna- Amb nostres peus. Podem passejar.

Ryan- Entesos!

Mare- Bé...

Anna- Molt bé!



Escenari Final

Ryan- Estic triste perquè sortiré avui. Gràcies per tot, Anna!

Anna- De res, amica! Pots visitar Mallorca qualsevol moment.

Ryan- No vull anar a casa. Vull quedar-me aquí!

Anna- Està bé. Yo pot visitar els Estats Units aquest hivern.

Ryan- Bé. Adeu Anna.

Anna- Adeu!

No comments: